> | | | | | > Kaymaklı poğaça

Kaymaklı poğaça

Posted on 19 Temmuz 2014 Cumartesi | No Comments


Kaymaklı nefis poğaça kesinlikle deneyin ertesi gün bile tazeliğini koruyor. ben sütlerin üzerinde biriken kaymakları toplar dondurucuda saklarım. Bu poğaçaya da o kaymaklardan kullandım. Daha önce biriktirdiğim kaymaktan tereyağ yapmıştım hatırlarsanız...
Diğer poğaça tariflerim için BURAYA tıklayın.

Kaymaklı poğaça tarifi

• 2 yumurta ( birinin sarısı üstüne)
• 1 su bardağı süt kaymağı
• 1 su bardağı ılık süt
• Yarım su bardağı sıvı yağ
• 1 yemek kaşığı kuru maya ( 1 paket instant maya da olur)
• 1 tatlı kaşığı tuz
• 4-5 bardak un

içine
• Ben içine civil peynir koydum siz lor kullanabilirsiniz yada patates

Kaymaklı poğaça yapılışı

• Hamur malzemeleri bir kap içine konur ve azar azar un ilavesiyle yumuşak bir hamur yoğrulur.
• Hamur üzeri örtülerek bir saat mayalanması için ılık bir yerde bekletilir. Mayalanmanın ardından elinizle hafifçe hamuru elleyerek gazını aldırdıktan snra yumurta büyüklüğünde parçalar kopararak avuç içinde açılır.
• İç malzemesinden bir miktar konduktan sonra kenarları  ortada toplanır ve yuvarlanır isterseniz klasik poğaça şekli de verebilirsiniz.
• Tüm hamura aynı işlem uygulandıktan sonra poğaçalar yirmi dk kadar dinlendirilir üzerine yumurta sarısı sürülür susam ve çörek otu serpilir ve önceden ısıtılmış 200 derecede fırında pişirilir.



Afiyet olsun, şükrünüz bol olsun...

Leave a Reply

Yorumlarınız benim için önemlidir. Yorum yazarsanız daha kaliteli bir blog yapmamda katkıda bulunmuş olabilirsiniz.Eğer üyeliğiniz yoksa yorumlama biçiminden adsız yazan yere tıklayıp yorumunuzu yazabilirsiniz.İsminizi yorumun sonuna ekleyin.Şimdiden teşekkür ederim...

Blogger tarafından desteklenmektedir.