> | | | | | | | | > Pırasalı Kek / Pırasalı Kolay Kiş

Pırasalı Kek / Pırasalı Kolay Kiş

Posted on 25 Aralık 2013 Çarşamba | 4 Comments



Bu kek çok aceleyle yapılmış bir kek olmasına rağmen lezzetinden hiç bir ödün vermemiştir NOKTA :)
Gerçekten çok lezzetli oldu hiç böyle olacağı aklıma gelmemişti. Yedikten sonra neden daha önce yapmadım ki dedirten bir tarif çıktı ortaya.Pırasayı seviyorsanız kesin bu keki seveceksiniz.:) Tarifi bir yerden almadım içine, elime ne geçtiyse o an onu kattım eğer aynı tarifi birisi daha önce yaptıysa bilmiyorum.


Pırasalı kek için
Malzemeler:

• 3 yumurta
•1,5 su bardağı sulu yoğurt
• 1 su bardağından iki parmak eksik yağ
• 1 tatlı kaşığı tuz
• 4 dal pırasa (yaprak kısımları)
• Yarım demet maydanoz
• Yarım demet dereotu
• 5 yemek kaşığı un
• 1 paket kabartma tozu

Pırasalı kekin
Yapılışı:

• Yumurta ,yoğurt,sıvı yağ ve tuz karıştırılır.
• Pırasalar ince ince doğranır yıkanır suları iyice süzdürüldükten sonra ( fazla suyu elinizle sıkın) yumurtalı karşıma ekleyin.
• Maydanoz ve dereotunu sadece saplarının uçlarını kesip yıkadıktan sonra karışımın içine doğrayın.
• un ve kabartma tozunu da ekledikten sonra yağlanmış yuvarlak bir tepsiye dökün.( benim tepsi borcam tepsi büyüklüğündeydi)
• Önceden ısıtılmış 200 derecede ki fırında 10 dk pişirip 175 dereceye alın.Bir 10 dk daha pişirdikten sonra fırından alın, sıcak servis yapın.
Afiyet Olsun...

Comments:4

  1. HARİKA BİR LEZZET BENDE DÜN YAPMIŞTIM...ELLERİNİZE SAĞLIK...BÖREKLE BİRLİKTE SUNUM ÇOK HOŞUMA GİTTİ BAYILIYORUM KUMAŞ PEÇETELERE İZAN EFENDİM İZAN SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Evet bende çok seviyorum kumaş peçeteleri :)

      Sil
  2. Pırasa çok hoş bir lezzet veriyor hamur işlerine, çok lezzetli olmuştur eminim, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. canım ellerine sağlık..
    pırasanın tam mevsimi ve nefis görünüyor..
    sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için önemlidir. Yorum yazarsanız daha kaliteli bir blog yapmamda katkıda bulunmuş olabilirsiniz.Eğer üyeliğiniz yoksa yorumlama biçiminden adsız yazan yere tıklayıp yorumunuzu yazabilirsiniz.İsminizi yorumun sonuna ekleyin.Şimdiden teşekkür ederim...

Blogger tarafından desteklenmektedir.