> | | | | | > Sadrazam Lokumu

Sadrazam Lokumu

Posted on 8 Aralık 2011 Perşembe | 31 Comments

Ey iman edenler,Allah'ın üzerinizdeki nimetini hatırlayın;hani bir topluluk,size ellerini uzatmaya yeltenmişti deAllah onların ellerini sizden geriye püskürtmüştü.Allah tan korkup sakının.Müminler yalnızca Allah a tevekkül etmeliler.
Bu pasta tadı enfes yapması pratik.şık bir tarif.ben çok severek yapıyorum bu güne kadar bu pastadan yiyip de beğenmeyen görmedim.denemenizi şiddetle tavsiye ederim.bu tarifim anneminkızıyım arkadaşımın düzenlediği çay ,kahve bahane etkinliğine gidiyor...arkadaşıma kolay gelsin...

sadrazam lokumunun tarifi:
Malzemeler:
* 3 yumurta
* 4 çay bardağı şeker
* 1 çay bardağı su
* 5 çay bardağı un
* 1 paket kabartma tozu
krema için:
* 3 su bardağı süt
* 1 su bardağı şeker
* 1 yemek kaşığı un
* 2 yemek kaşığı nişasta
* portakal yada limon kabuğu
ben portakal kullandım.
üzerine:
* bolca hindistan cevizi
* 2 su bardağı kadar süt.
* antep fıstığı kırığı
Yapılışı:
* hamur malzemeleri sırayla çırpılır ve fırın tepsisine dökülür.
* üzeri çok fazla kızarmayacak şekilde pişirilir.
*  krema için ise bütün malzemeler bir tencerede karıştırılarak pişirilir.
* kek biraz soğuduktan sonra tepsiden çıkarılır.
* uzunlamasına ikiye kesilir.kesilen parçalarda ortadan ikiye bölünür.(pandispanya gibi dört kat kekimiz olacak)
* bu parçalar dış yüzeyleri üste gelecek şekilde yağlı kağıt üzerine konur.
* bir su bardağı süt yada şerbetle bu parçalar ıslatılır.
* ıslatılan keklere krema sürülür.yağlı kağıtların yardımıyla kekler boyundan rulo yapılır.
* 4 parmak arayla kesilir.önce hafiften süte batırılır ardından her yeri güzelce hindistan cevizine bulanır.
* üzerini dilediğiniz gibi süsleyerek servis yapın..(sade de kalabilir)
Afiyet Olsun....

bu tariflerime de bakın:
medovik pasta
ıspanaklı yaş pasta
kakaolu muhallebili yaş pasta
çilekli muzlu pasta

Comments:31

  1. ben bunun sadece muhallebili halini biliyordum

    bide böyle denemek lazım

    eline sağlık olsun

    YanıtlaSil
  2. nefis görünüyor çokda hafif ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. sada muhallebiliye göre bu biraz daha uğraştırıcı gibi ama harika olmuş canım.ellerine sağlık.afiyet bal olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canımmm:)
    nefis görünüyor o lokumlar nefissss:))

    YanıtlaSil
  5. değişik bir tarif benim için
    ellerine sağlık
    görüntüsüde çok güzel
    sevgiler:))

    YanıtlaSil
  6. yapan olsada yesek dermişim:) arşivim boşaldı mutgağa kim girecek acaba:) nefis gözüküyor
    sevgileirmle

    YanıtlaSil
  7. ilk fırsatta deniycem ellerine sağlık tatlım

    YanıtlaSil
  8. Denem istediğim ve bir türlü sıra gelmeyen bir tarif:) çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık, nefis bir lezzet. Afiyet bal şeker olsun, sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. adına bakınca tavuk göğsünden yapılan muhallebili olandan sanmıştım ama bu değişikmiş denemk lazım,eline sağlık cnaım harika görünüyor sevgiler

    YanıtlaSil
  11. muhallebiden yapilan cesitleri biliyordum ama kekten yapilani ilk kez goruyorum. cok lezzetli olmali, guzel gorunuyor. ellerine saglik canim, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık,çokta güzel görüntülemişsin..

    YanıtlaSil
  13. Merhaba demeye geldim :) Biber hapını inceledim bu arada da:) Kolay gelsin, sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Cok güzel görünüyor ellerine saglik canim.Ayrica istegin üzre reklamlara tikladim,cahilligime ver canim ne oldugunu da anlamadim;))SEVGILER

    YanıtlaSil
  15. tıkladım canım:))) bu arada tarifin çok can alıcı olmuş nefis ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  16. başka bir blogtaki yorumunuz ile sayfanıza ulaştım...reklamlara tıkladım:)izleyici oldum:)tarif güzel az değişiğini de aynı isimle ben yapıyorum..inşallah sayfamda ilerleyen zamanlarda yayınlarım..ellerinize sağlık..çok güzel hafif bir tatlı...bende sizi beklerim:)

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık canım ricanı yerine
    getirdim sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Yemesini çok severim ama tarifi hakkında hiçbir fikrim yoktu. Not alıyorum, çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  19. eline sağlık canım,reklama tıkladım,bol kazanç inş.sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Ben de muhallebili olanından sandım, eline sağlık, denemek isterim.

    YanıtlaSil
  21. çok leziz görünüyor. seviyorum bu lokumu.
    ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  22. çok güzel bir tatlı,bende sık olmasada arada yaparım ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  23. Ben de başka türlüsünü yapıyordum.
    Bu haliylede denemek lazım,çünkü görünümünden süper lezzetli olduğu belli.
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  24. Tarifkolik/Öznur16 Aralık 2011 11:29

    Ellerine sağlık canım şahane görünüyor bende denemiştim tadı nefis oluyor sevgiler..

    YanıtlaSil
  25. Ellerinize sağlık, ben hala deneyemedim, nefis olduğuna eminim. Afiyetler olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  26. Canım muhakkak beklerim, hatta bu sadrazam lokumunu da verebilirsin ::)) Sevgiler....

    YanıtlaSil
  27. bayıldım ekrana yapıştım pastanın güzelliğine daldım. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  28. Merhabalar Arkadasim, hayirli Cumalar, sagolasin var olasin. Bu nefis Saraylara layik tatlini 45. sirada yayinliyacagim, eline emegine saglik.
    Gene harika tariflerinle beklerim canim,
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  29. merhaba kardeşim ben cahide ablamın sayfasından tanıdım sizi nacizhane bi ricam olacak sayfanız güzel ama ayıp bi reklam var onu kaldırsanız erkenmi b.....? sorulu bi reklam içerikolarak böyle güzel bi sayfaya yakışmıyor...yinede siz bilirsiniz...

    YanıtlaSil
  30. Lezzetli oldu çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görkem Hanım beğenmenize sevindim. Afiyet olsun...

      Sil

Yorumlarınız benim için önemlidir. Yorum yazarsanız daha kaliteli bir blog yapmamda katkıda bulunmuş olabilirsiniz.Eğer üyeliğiniz yoksa yorumlama biçiminden adsız yazan yere tıklayıp yorumunuzu yazabilirsiniz.İsminizi yorumun sonuna ekleyin.Şimdiden teşekkür ederim...

Blogger tarafından desteklenmektedir.