> | | | | | | > Şerit Poğaça

Şerit Poğaça

Posted on 6 Mayıs 2011 Cuma | 17 Comments


bu tarifi bu gün Muhteremle Afiyetle de gördüm çok beğendim ve hemen yapmaya karar verdim çok harika yumuşacık poğaça oldular tarifin orjinalini görmek için buraya TIKK benim nasıl yaptığıma bakmak için aşağıya buyurun:

Malzemeler:
* 1 su bardağı ayran (süt olmadığı için ayran koydum)
* 1 su bardağından biraz eksik sıvı yağ
* 1 yumurta (beyazı içine sarısı dışına)
* tuz
* aldığı kadar un (ele yapışmayan yumuşak bir hamur olsun)

* 1 yemek kaşığı kuru maya
* 1 tatlı kaşığı şeker
* yarım su bardağı ılık su

iç malzemesi:
* lor peyniri
* yarım demet maydanoz
Yapılışı:
* maya ve şeker ılık suya konur ve kabarması beklenir.(yaklaşık 15-20 dk)
* karıştırma kabına alınan hamur malzemeleri karıştırılır .
* un ve kabarmış olan maya da eklendikten sonra ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğrulur.
* hamurdan yumurta büyüklüğünde bezeler koparılır ve tezgahın üzerinde uzunlamasına açılır.
* uç kısmına iç malzemesinden konur hafifçe rulo yapılır ve kalan uç kısımları da bıçakla şerit halinde kesilir.
*  kesilen şeritler hamurun üzerine tek tek konur.
* üstlerine yumurta sarısı sürülen hamurlar önceden ısıtılıp kapatılan fırının içinde kabarması için bekletilir.
* poğaçalar kabardıktan sonra 150 derecede üzerleri kızarana kadar pişirilir.
Afiyet Olsun.........



Comments:17

  1. Bugün bende gördüğümde bayıldım eline sağlık canım yiyenlere afiyet olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık enfes olmuş poğaçalar öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. çok güzel görünüyor ellerinize sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik canim,goruntusu super ve cok sirin,yapim asamasindaki goruntu el seklinde sanki.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. IIMMM ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYORLAR HAMUR İŞİNİN HER HALİNE BAYILIYORUM.ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
    SEVGİLERİMLE..

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir poğaça olmuş,sanki biraz daha kızarsamıydı diye düşündüm.Ellerine sağlık,sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. çok güzel bir şekil olmuş harika görünüyor açıklamalı resimlerde çok iyi olmuş teşekkürler canım ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  8. sevgili anneanneninemekleri böyle beyaz hamur işleri bizim evde daha çok seviliyorda o yüzden az kızartıyorum.kimi insan şöyle nar gibi kızarmış sever bizde böyle işte.

    YanıtlaSil
  9. çok değişik ellerine sağlık canım..poğaçanın her çeşidini çok severim severim.yiyenlere afiyet olsun..şimdiden anneler gününüz kutlu olsun...

    YanıtlaSil
  10. eline sağlık canım gerçektende güzel olmuş
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. Benimde yapılacak listemde bir kaç zamandır:)

    Görüntüsü ne güzel değil mi? Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık canım güzel görünüyor ..

    YanıtlaSil
  13. anneler gününüz kutlu olsun..

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Çok güzeller ellerinize sağlık..

    Hayırlı kandiller..

    YanıtlaSil
  16. Poğaca yapmalı ve böyle şekillendirmeli :)) ellerine sağlık canım bir kaç kesik ve görüntü mükemmel :))
    Hep D şeklide ve yuvarlak yapıyorum fakat bir sonraki böyle olacak ...
    Sevgiler........

    YanıtlaSil
  17. Canım,
    Ellerine sağlık, poğaçaların nefis görünüyor.
    Tarifi beğenip, denemene çok sevindim.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için önemlidir. Yorum yazarsanız daha kaliteli bir blog yapmamda katkıda bulunmuş olabilirsiniz.Eğer üyeliğiniz yoksa yorumlama biçiminden adsız yazan yere tıklayıp yorumunuzu yazabilirsiniz.İsminizi yorumun sonuna ekleyin.Şimdiden teşekkür ederim...

Blogger tarafından desteklenmektedir.