> | | | | | | > Havuç Dolgulu Kurabiye

Havuç Dolgulu Kurabiye

Posted on 24 Mayıs 2011 Salı | 23 Comments


bu kurabiyeleri Cahide  Ablada görünce hemen yapmayı kafama koymuştum. bugün yaptım ve isabetli bir karar verdiğim ortaya çıktı .çok nefis bir kurabiye tarifim oldu.sizde yapmak isterseniz buyurun tarif.Cahide Abla tarifinde kakao yazmış sanırım o koymamış ben koydum....orjinal tarife bakmak için buraya TIKKK

Malzemeler:
* 1 çay bardağı sıvı yağ
* 125.gr margarin
* 1 çay bardağı süt
* 1 adet yumurta
* 1 yemek kaşığı kakao
* 1 su bardağı pudra şekeri
* 5,5 su bardağı un
* 1 paket kabartma tozu

iç malzemesi için:
* 2 adet büyük havuç
* 2-3 kaşık toz şeker(zevkinize göre azaltabilir yada arttırabilirsiniz)
* 1 çay bardağı ince kıyılıp kavrulmuş çam fıstığı (yada ceviz kırığı)
* 1 çay kaşığı tarçın

Yapılışı:
* havuçları rendeleyin ve şekerini ekleyerek kısık ateşte suyunu salıp çekene kadar pişirin.)ben bu esnada 1 çay bardağı kadar su ekledim)
* pişen havuçlara çam fıstığı ve tarçını ekleyip karıştırdıktan sonra soğumaya bırakın.
* diğer yandan hamur malzemelerini karıştırıp ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurun.
* hamurdan ceviz büyüklüğünde bezeler alıp avucunuzda açın iç malzemesinden ortasına koyup kapatın ve yuvarlayarak şekil verin.
* 180 dereceye ayarladığınız fırında 10 dk pişirin daha sonra fırının ısısını 130-150 dereceye düşürüp pembeleşene kadar pişirin.
* piştikten sonra üzerlerine pudra şekeri serpip soğuyunca servis yapın.
Afiyet Olsun

not: evde pudra şekeri yoktu bende 1 su bardağı şekeri robotun blendırın da çektim eleyerek içine 1 tatlı kaşığı nişasta ekleyerek kendi pudra şekerimi yaptım...

Comments:23

  1. Selam canım
    bu kurabiyeleri bende Cahide de gördüğümden beri aklıma koydum ama hala denemedim eline sağlık çok güzel olmuş resim de pek süslü:))
    güzelliğine güzellik katmışsın
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Canım benim, o kakao oraya nasıl yazılmış anlamadım:) İçinde kakao olmayacak. Sende görünce yanlışı düzelttim. Hamur gevrek olduğu için şekil vermesi zor oluyor değil mi. Ama yinede çok güzel bir kurabiye. Sende maşaallah güzel yapmışsın. Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  3. Cahide Ablacım inan kakaoluda çok güzel oldu.evet hamuru çok gevrek şekillendirirken hayli zor oluyor. hatta bir ara poğaça şeklindemi yapsam acaba falan dedim ama yuvarlak yapmayı tamamladım....

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık havucu kurabşyede denememiştim deneyeceğim

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık nefis...

    YanıtlaSil
  6. havuçlu denemedim ama görüntüsü harika canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. bu aralar hamur işleri yapmamak için büyük gayret içindeyim.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  8. Kurabiyeler nefis olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağşlık canım eminim çok lezzetli olmuştur canım istedi yavs:)

    YanıtlaSil
  10. enfes bir lezzet:) eline sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Sizde süper yapmışsınız belli. Denemek istiyorum ama şu havucu rendeleme işini hiç sevmiyorum:)))

    YanıtlaSil
  12. Muazzez Ablacım sende at robota havuçları çeksin ondan kolay ne var değil mi ama ayrıca bence bu kurabiyeler için azıcık zahmete değer doğrusu kurabiyenin hamuru çok güzel çünkü ....

    YanıtlaSil
  13. merhaba canım çok güzel ben başka ölçülerle geçen yıl bir kez denemiştim havuçlu kurabiyeyi nefis bir şey ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  14. çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. Dolgulu kurabiyeler nefis oluyor. Bunu da çok beğendim. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  16. çok güzel çok değişik olmuş ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Sahane sahane !!! Degisik bir kurabiye olmus ellerine saglik !! listeye alindi :)

    YanıtlaSil
  18. canımm havuçlu kke, sütlü tatlı felan tamam:) ama kurabiyesini ben ilk kez gördüm:)
    ellerine sağlık diyorumm:)

    YanıtlaSil
  19. ellerine saglik cok lezziz görünüyor..sicacik sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Tarifkolik/Öznur26 Mayıs 2011 11:19

    Merhaba şahane görünüyor ellerinize sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  21. Çok lezzetli görünüyor, denemek lazım muhakkak. Ayrıca pudra şekeri yapma fikri çok güzel. Ellerine sağlık, şifa olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. canım ellerıne saglık .cok saglıklı bır kurabıye olmus

    YanıtlaSil
  23. çok enteresan ve lezzetli görünüyor. ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için önemlidir. Yorum yazarsanız daha kaliteli bir blog yapmamda katkıda bulunmuş olabilirsiniz.Eğer üyeliğiniz yoksa yorumlama biçiminden adsız yazan yere tıklayıp yorumunuzu yazabilirsiniz.İsminizi yorumun sonuna ekleyin.Şimdiden teşekkür ederim...

Blogger tarafından desteklenmektedir.