> > Anneler Gününüz kutlu olsun

Anneler Gününüz kutlu olsun

Posted on 8 Mayıs 2011 Pazar | 6 Comments


Bir adam, Peygamber sallallahu aleyhi ve selleme gelip, şöyle dedi:
“Ey Allahın Resûlü! Kendisine iyilik yapmaya kim daha lâyıktır?”
“Annen, sonra annen, sonra baban, sonra yakınlık derecelerine göre diğer yakınların,” buyurdu.
Ebû Hureyre radıyallahu anh. Buhârî.


Biz insana, anne ve babasına iyilik etmesini tavsiye ettik. Annesi onu (karnında) zahmetle taşıdı ve onu zahmetle doğurdu. Onun (ana karnında) taşınması ile sütten kesilmesi otuz aydır.(1) Nihayet o (bedenî) yiğitlik yaşına gelip (bir) de (aklî ve rûhî kemal çağı olan) kırk yaşına eriştiği zaman: “Yâ Rabbi! Gerek bana, gerek anne ve babama verdiğin nimete şükretmemi, razı olacağın iyi işler yapmamı bana ilham et (ve beni muvaffak kıl). Neslimi de benim için ıslah et (onları iyi insanlar yap). Şüphesiz ben, tevbe edip sana yöneldim ve hakikat ben, (sana) teslim olanlardanım.” der. (Ahkaf 15)


Cahime dedi:
"Ey Allahın Resûlü! Harbe katılmak istiyorum, sana danışmaya geldim."
"Annen var mı?"
"Evet."
"Onun yanından ayrılma! Çünkü cennet, onun ayakları yanındadır."
İbn Cahime radıyallahu anh. NesêÃ.
 



Esma: Peygamber sallallahu aleyhi ve selleme sordum:
"Müşrik olan annem yanıma geldi. Ona yardım edeyim mi?"
"Evet. Annene yardım et!" buyurdu.
Esma radıyallahu anha. BuhÃrÃ.

Bir adam Peygamber sallallahu aleyhi ve selleme dedi ki:
"Ey Allahın Resalü! Çok büyük bir günah işledim, acaba tevbe edebilir miyim?"
"Annen var mı?" buyurdu.
"Hayır."
"Teyzen var mı?"
"Evet."
"Öyleyse ona bir iyilikte bulun!" buyurdu.
İbn Ömer radıyallahu anh. TirmiÃ. 



Rabbim anne ve babalarımızı başımızdan eksik etmesin. onlar olmadan bir hayat düşünemiyorum.tüm annelerin anneler günü kutlu olsun.


yazılar netten alıntıdır

Comments:6

  1. bu güzel paylaşım için çok teşekkürler

    siiznde anneler gününüz kutlu olsun
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Anneler günün kutlu olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Anneler günün kutlu olsun!!öpüyorum kocaman

    YanıtlaSil
  4. canım ne güzel değilmi anneye ,kadına değer veren böyle güzel bir dinimiz var.
    Canım çok güzeldi okuduklarım bende senin anneler gününü kutluyorum
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. anneler günün kutlu olsun canım.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. Canim cok güzel paylasimlarda bulunmussun Allah razi olsun, sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için önemlidir. Yorum yazarsanız daha kaliteli bir blog yapmamda katkıda bulunmuş olabilirsiniz.Eğer üyeliğiniz yoksa yorumlama biçiminden adsız yazan yere tıklayıp yorumunuzu yazabilirsiniz.İsminizi yorumun sonuna ekleyin.Şimdiden teşekkür ederim...

Blogger tarafından desteklenmektedir.