> | | | | | | | > Limonlu Pamuk Kek (tencere keki 4)

Limonlu Pamuk Kek (tencere keki 4)

Posted on 16 Ekim 2010 Cumartesi | 13 Comments


herkese  mutlu hafta sonları!!bugün sizlere pamuk gibi bir kek tarifiyle geldim LİMONLU KEK ancak kekin acele olmasından dolayı tencerede pişirdim.tencerede pişen kekim de bembeyaz oldu o yüzden de adına pamuk kek diyorum.sakın görüntüsüne aldanıp çiğ kalmış sanmayın yumuşacık bir kek oldu. bu keki küçük kek kalıbında pişirdim 25 cm kalıpta .isterseniz buyurun limonlu kekin tarifine geçelim:

Malzemeler:
1 su bardağı şeker
1 yumurta
bir su bardağı yoğurt
yarım su bardağı sıvı yağ
1 büyük kalın kabuklu limonun kabuğu
yarım limon suyu
2 çay kaşığı karbonat
2 su bardağı un


Yapılışı:
öncelikle şeker ve yumurta güzelce çırpılır.
ardından sıvı yağ,  yoğurt limon kabuğu ve suyu eklenir, karıştırılır (karbonat limon suyuna karıştırılır öyle dökülür)
 unda hamura elenerek döküldükten sonra yavaşça karıştırılarak malzemeler bir birine yedirilir. yağlanan kalıba kek hamuru dökülür. önceden tencerede kaynattığımız suya kalıp yavaşça oturtulur.
tencerenin üzerine temiz bir bez örtülür. kapağı sıkıca kapatılır.kaynamaya başladıktan sonra kısık ateşte 30 dk pişirilir .piştikten sonra 15 dk kapağı açılmaz .açtıktan sonrada kek soğuyunca kalıptan çıkarılır.
Afiyet Olsun...........
not:isterseniz bu keki kakaolu yapıp üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz..ben acele edip keki kalıptan çabuk çıkarınca biraz ufalandı:-((
                                                                                                     

Comments:13

  1. bende fincanda kakaolu yapıyorum tencerede.nefis olmuş.gerçekten pamuk gibi.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık yumuşacık. afiyet şifa olsun.

    YanıtlaSil
  3. Düdüklü de kek yapıldığını görmüştüm. Kendim de ficanda denedim. Ama tencerede ilk defa duydum. Görüntüsü de gayet güzel olmuş. Fırını olmayan ya da bozuk olanlar için çok iyi bir alternatif olmuş.Ellerine sağlık.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. Adı pek güzel uymuş keke :)
    Pamuk kek ........
    Üzerine çikolata sos dökeriz bu şekilde beğenilmezse :)
    Ellerine sağlık canım.......

    YanıtlaSil
  5. Oy pamuk pamuk,ne güzel görünüyor:)

    YanıtlaSil
  6. Tencere keklerini, pastalarını ben de çok seviyorum çok da pratik ve
    nefis oluyorlar doğrusu:)
    ellerine sağlık canım görüntü çok nefis olmuş.mutlu hafta sonları dilerim..

    YanıtlaSil
  7. hep merak etmişimdir tencerede pişen kekleri
    görüntüsünden pamuk gibi olduğu belli
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Fincanda ve tencerede pişirilen kekler hem pratik hemde ilginç..
    İkisinide denedim.Ben sadeden ziyade kakaolu yapılanı daha çok beğenmiştim..
    Fırında pişirirken kızarmış olanına alıştığımdanmıdır nedir bembeyaz bir kek çok hoş gelmedi bana..
    Gerçi bir de şu açıdanda bakmalı sade olanının üzerine vişne vb. sos dökünce görüntü hoş olabilir..
    Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Tgencerede kek pistigini hic duymamistim.
    Ellerien saglik
    Sevgiler
    Sefa

    YanıtlaSil
  10. çok ilginç geldi bana hemen denemeliyim. elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  11. Eline sağlık, her tür keke bayılırım, bunu hiç denememiştim.

    YanıtlaSil
  12. hemde tencerede waaw
    süper olmuş
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Fincanda mikrodalga fırında kek tarifini duymuştum da tencerede keki ilk kez duydum D: Ama çok lezzetli görünüyor .. Ellerine sağlık canım ;) bu arada mutlaka deneyeceğim ;)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için önemlidir. Yorum yazarsanız daha kaliteli bir blog yapmamda katkıda bulunmuş olabilirsiniz.Eğer üyeliğiniz yoksa yorumlama biçiminden adsız yazan yere tıklayıp yorumunuzu yazabilirsiniz.İsminizi yorumun sonuna ekleyin.Şimdiden teşekkür ederim...

Blogger tarafından desteklenmektedir.