> | | | | | | > Yabani İncir Reçeli

Yabani İncir Reçeli

Posted on 13 Temmuz 2010 Salı | 3 Comments

bu reçeli hep duyuyordum ama hiç yememiştim. Gerçektende çok güzel oluyor reçelden ziyade tatlı gibi şekerleme gibi oluyor, İçine de ceviz koyunca sanki aşure yiyormuşsun gibi bir tat oluyor insanın ağzında . ben bu reçeli yapalı çok oldu çoktan bitti. tarife geçelim .....



malzemeler

30-40 adet küçük boy yabani incir

5 bardak şeker

5 bardak su
1 kase ceviz

kaynamış su

yarım limon



yapılışı

incirler ikiye bölünür kaynayan suda 5 dk haşlanır ,süzülür .bu işlem üç defa tekrar ettirilir. incirler haşlandıktan sonra bir kenara konur, şerbet hazırlanır.şeker ve su tencereye konur iyice koyulaşana kadar kaynatılır ocaktan almadan önce içine yarım limon sıkılır.incirler ve cevizler şerbete konur karıştırılır sıcak sıcak kavanozlara doldurulur kapakları sıkıca kapatılır ve ters çevrilir soğuduktan sonra kavanozlar düzgünce bir yere kaldırılır.



not : eğer incirleri bütün yapmak isterseniz her haşlamadan sonra incirlerin içine dolan acı suyunu incirleri sıkarak boşalmalarını sağlayın.eğer sıkılmazda içleri acı kalır...



Afiyet Olsun....

Comments:3

  1. ellerinize sağlık en sevdiğim reçeldir

    YanıtlaSil
  2. Yemesini çok sevdiğim ama pişirmesini hiç denemediğim bir reçel. Çok güzel olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. ben de hep yerim ama hiç denemedim:))
    tarifiniz kolay görünüyor cesaret edip denemeli...
    Ellerinize sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için önemlidir. Yorum yazarsanız daha kaliteli bir blog yapmamda katkıda bulunmuş olabilirsiniz.Eğer üyeliğiniz yoksa yorumlama biçiminden adsız yazan yere tıklayıp yorumunuzu yazabilirsiniz.İsminizi yorumun sonuna ekleyin.Şimdiden teşekkür ederim...

Blogger tarafından desteklenmektedir.