> | | | | | > Mısır Unlu Kek

Mısır Unlu Kek

Posted on 14 Mayıs 2010 Cuma | 3 Comments

herkese hayırlı cumalar, tüm islam aleminin cuması mubarek olsun. dün bu keki yaptım., baktım mısır unu bayatlama yolunda hızla ilerliyor atmaktansa böyle besleyici bir gıda maddesini ,bari kek yapayım dedim mısır unundan kek öyle lezzetli oluyorki eğer denemeyen varsa bence hemen denesin .içine kırık cevizde çok yakışır ama bana zor geldiği için ceviz kırmak koymadım.


malzemeler

2 yumurta

1 su bardağı yoğurt

1,5 su bardağı şeker

yarım bardak sıvı yağ

yarım bardak su

kabartma tozu+vanilya

1 su bardağı un

2 su bardağı mısır unu


yapılışı

yumurta ve şeker köpük köpük olana kadar çırpılır.arkasından yoğurt yağ ve su yavaşça ilave edilir mikserin en düşük derecesinde yumurtalar söndürülmeden karıştırılır.arkasından unlar bir eleğe konur kabartma tozu ve vanilyayla beraber malzemelerin üstüne elenir yine mikserin en düşük ayarında yavaşça karıştırılır.yağlanmış kek kalıbına dökülür. 200 derecede 25-30 dk pişirilir .kürdan testi yapılır fırından çıkardıktan 10-15 dk sonra kalıbından çıkarılır...

Afiyet Olsun


Comments:3

  1. Mısır unlu poğaça yaptım nefis oldu kek hiç denemedim mutlaka güzel olmuştur.Bu tarifi deniyeceğim.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık. Çok güzel de görünüyoru zaten

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık arkadaşım senemediğim tatlardan biri.sayfamda seni bekleyen bir ödül var alırsan sevinirim.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için önemlidir. Yorum yazarsanız daha kaliteli bir blog yapmamda katkıda bulunmuş olabilirsiniz.Eğer üyeliğiniz yoksa yorumlama biçiminden adsız yazan yere tıklayıp yorumunuzu yazabilirsiniz.İsminizi yorumun sonuna ekleyin.Şimdiden teşekkür ederim...

Blogger tarafından desteklenmektedir.