> | | | | | | | | | > Kırniş (gınnış) (çerkez yemeği)

Kırniş (gınnış) (çerkez yemeği)

Posted on 29 Mayıs 2010 Cumartesi | 27 Comments

bunu ilk gördüğümde birşeye benzetememiştim.ama yediğim zaman tiryakilik yapıyor tadı çok güzel eminim sizde beğeneceksiniz haydi hanımlar hamur başına....



malzemeler

yarım kilo un

tuz su



bütün yada kişi sayısına göre tavuk budu

sarımsak (1 yada 2 baş)



yapılışı

hamuru mantı hamuru gibi yoğrulur.bezelere ayrılır.bezeler el ile oklava gibi yuvarlanır.bu hamurdan parmak ucu büyüklüğünde parçalar koparılır.koparılan hamurlar tezgahın üzerinde 3 parmakla açılarak yuvarlanır .temiz bir bez üzerine tek tek sıralanır .bir taraftanda tavuklar üzerini geçecek kadar suda haşlanır.haşlanan tavuğun üzerinde biriken yağı bir kaseye kepçe yardımıyla alınır.porsiyonlara ayrılır .tavuklarda birkaba alınır.öte yandan sarımsaklar soyulup dövülür ve porsiyonlara ayırdığımız tavuk sularına paylaştırılır.tencerede kalan tavuk suyunua birz daha su eklenir ve kaynatılır kaynayan suya tuz ekleyip hamurlar atılır yumuşayana kadar haşlanır .tabaklara bölüştürülür tavuk ve sarımsaklı tavuk suyuna batırılarak afiyetle hmm hmm yenir. afiyet olsun ben yapmaya gidiyorum arkadaşlar....:-)))))

Afiyet Olsun...


yorumlarınız benim için önemlidir.yorum yazarsanız sevinirim.

Comments:27

  1. Çok değişik ve ilginç bir yemek olmuş. Çok merak ettim tadını. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. süper görünüyor ellerinize sağlık.kokusu buraya geldi sanki:))mutlu pazarlar.

    YanıtlaSil
  3. Mahperi gerçekten çok değişik ve çok çok çok güzel.

    İnci yemek görüntüsü ne ki.birde tadını bilsen...

    YanıtlaSil
  4. şu gınnış harika bir yemek miş ilk defa onu da sizin ellerinizden yedimmm elllerinize sağlık spr bir yemek ama sarımsaklı sos biraz ağır ...rng

    YanıtlaSil
  5. bede ilk komşmda yedim inanılmaz güzeldi .buakşam bende yapacağım mutlaka deneyin.

    YanıtlaSil
  6. of ya, bu nasıl harika birşey. Tatlı falan kalmadı aklımda bunu görünce. Böyle makarna gibi hamurlu şeyleri çok seviyorum. Ayırdım linki, koydum kenara, denemem lazım

    YanıtlaSil
  7. http://belguzaranne.blogspot.com16 Mart 2011 22:30

    aaaaaaaaaaah nasıl canım ıstedı çok uzun yıllar oldu gınnış yemeyılı cafe mısın annesı rahmetlı çok yapardı kısa zamanda yapıyım teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. iyi günler ellerine sağlık az önce kırnış yiyip kalktım,sofradan.kırnışı ilk yediğimde özel yemek bumu demiştim hatta çok acıktığım için ve hiç sevmediğim için moralim oldukça bozulmuştu .daha sonra inanın yemeden duramaz oldum içindeki sarımsaktanmıdır anlamadım bağımlılık yapıyo ,ah bide kilo aldırmasa.emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba , güzel yorumunuz ve ziyaretiniz için öncelikle teşekkür ederim. Ayrıca bu yemeği sitenizde birinci ilan ediyorum. Kıısmet olursa deneyeceğim. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  10. inanın bağımlılık yapıyo çok kilo almama sebep oldu ayrıca ilk yiyince anlam verilmiyo daha sonraları vazgeçilemiyo bi nevi kışnışkoliklik :)tavuk yağlı olursa daha iyi oluyo hamurlar yağlı tavuk suyunda şahane lezzetleniyo bir püf noktasıda hamura hafif sıvı yağ koymak çeçenlerin sırrıdır üstünede midenizi rahatlatan tavuk suyuna limon sıkıp içmek harika oluyo kesinlikle öneririm öleceğimi deseler son isteğim kırnış olur hahaha ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Bizde yaptık salçalı suda hamuru haşlıyoruz tavuk falan koyuyoruz inanılmaz güzel oluyor yanlız çok ağır bir yemektir o yüzden bir oturuşta 2 tabak yemek isteseniz bile bu yemeği yerken dikkatli olun

    YanıtlaSil
  12. gercekten bayılcanız bi adıge yemeği yani cerkez yemeği gınnışim geldi diyoruz biz sarmısağın kokusu gelir canımız cekince mutlaka deneyin

    YanıtlaSil
  13. slm evet kırniş gerçekden yemesi en keyif aldığım bir hamur yemeği haftada 2 kere yapmassam karnımın doyduğunu anlamıyorum şiddetle tavsiye ediyorum eğer ankarada yaşıyorsanız kırniş yapan bir restoran var mutlaka gidin ve yiyin afiyet olsun

    YanıtlaSil
  14. birde suyuna az pul biber ve salça ekleyip yoğurt ve sarmısakla deneyin süper oluyor

    YanıtlaSil
  15. yozgat ta yemiştim ,gerçekten çok güzel bir tat....

    YanıtlaSil
  16. Ellerinize sağlık, güzel görünüyor.
    Çerkez yemeklerinden bir kaç tanesini yemek nasip oldu bana.ve çok beğenmiştim..Bu yemeği ilk gördüm.
    denemeliyim..

    Hamuru açmadan mı şekillendiriyoruz, tam olarak anlayamadım :(

    YanıtlaSil
  17. evet hamur açılmıyor.küçük küçük koparılıyor ve iki parmakla bastırılarak açılıyor...

    YanıtlaSil
  18. gerçekten mükemmel bir yemek yıllardır yiyorum ve vazgeçmek imkansız müptelasıyız.....

    YanıtlaSil
  19. Bagimlilik yapiyor simdi olsada yesem

    YanıtlaSil
  20. Kimse inanmasin hic hoşbir tadi yok...

    YanıtlaSil
  21. Harika oluyor herkes denemeli bence...

    YanıtlaSil
  22. Harika oluyor herkes denemeli bence...

    YanıtlaSil
  23. Kayinvalidem yapiyor cok guzel ve lezzetli oluyor gercekten bagimlilik yapiyor harika biseyy

    YanıtlaSil
  24. Kışın hastalığa karşı bire bir...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için önemlidir. Yorum yazarsanız daha kaliteli bir blog yapmamda katkıda bulunmuş olabilirsiniz.Eğer üyeliğiniz yoksa yorumlama biçiminden adsız yazan yere tıklayıp yorumunuzu yazabilirsiniz.İsminizi yorumun sonuna ekleyin.Şimdiden teşekkür ederim...

Blogger tarafından desteklenmektedir.